HAYDİ SANDIKLARA



FADIL DONMA/HANNOVER

Almanya’nın Celle kentinde yaşayan Musa Sevgat, kanser hastalığına rağmen HDP Seçim Koordinasyonu’na ulaşarak sandık başına gitti. Sevgat “Belki 24 Haziran’ın sonuçlarını görmeyeceğim ama artık içim rahat. Herkes sandıklara gelerek oyunu kullanmalı” dedi.

Almanya’nın Celle kentinde yaşayan ve doktorların 1 ay ömrünün kaldığını söylediği Viranşehir’in Bozik köyünden kanser hastası Musa Sevgat ağır hastalığa rağmen oyunu kullandı. Sevgat, “Halkımın özgürlüğü için oyumu kullandım. İçim çok rahat. Herkes sandıklara gelerek oyunu kullanmalı” çağrısında bulundu.
Kanser hastalığıyla mücadele eden 48 yaşındaki Kürdistanlı Musa Sevgat’a doktorlar son bir ay yaşayacağını söyledi. Sevgat’ta HDP Seçim Koordinasyonu çalışanlarına ulaşarak, “Ben halkım için oyumu kullanmak istiyorum, halkım bunu hak etmedi, halkımın özgürlüğü için beni seçim yerine götürün” dedi. Ağrı kesici ilaçlar alan Musa Sevgat’ı evinden alan HDP çalışanları HDP’nin seçim merkezine götürdü. Sevgat, hastalığı ve kullandığı ilaçlar nedeniyle yolda zorlukluklar da yaşadı.
Seçim binasında getirilen tekerlekli sandalyeye ağrıları nedeniyle oturamayan Sevgat, sandıklara kadar heyecanla yürüyerek, oyunu tek başına kullandı. Musa Sevgat, oy kullanma alanından çıktıktan sonra coşkulu, mutlu, sevinçliydi. Oy kullanması, ona büyük moral verdi.

‘Halkımın özgürlüğünü istiyorum’
Eve geri dönüş yolunda ise hep sandıktan bahseden Musa Sevgat, “Ben halkımın özgürlüğünü istiyorum, belki 24 Haziran’ın sonuçlarını görmeyeceğim ama en az içim artık rahat” ifadelerini kullandı.
“Herkes sandıklara gelerek oyunu kullanmalı” diyen Musa Sevgat son olarak, “Kürt sorunu oylarla çözüm yolu açılır. Birliğimiz ve eşitliğimizi anayasada sağlamalıyız” dedi.

Babası işkence ile katledilmiş
Êzîdî Kürtlerinden Musa Sevgat, plastik ustası.
Sevgat’ın babası 65 yaşındaki Dewriş Sevgat da memleketine gittiğinde işgalci Türk güçleri tarafından gözaltına alınıp işkence görmüş ve askeri aracın arkasında sürüklenerek katledilmişti.

Yorumlar