CHP’li aileden HDP’ye oy




HÜLYA EMEÇ
ZÜRİH

İsviçre’nin Zürih kentinde oyunu kullandıktan sonra gazetemize konuşan CHP’li Sebahattin Yılmaz, eşi ve kızıyla birlikte milletvekilliği için HDP’ye, cumhurbaşkanlığı seçimi için ise Muharrem İnce’ye oy verdiğini belirtti.
İzmirli bir Türk olduğunu, Türkiye’nin barışı için HDP’ye oy verdiğini dile getiren Yılmaz, “İktidarın değişmesi için HDP ve CHP çok önemli bir yerde duruyor. HDP Meclis’e girmez ise AKP yine Meclis’te tek başına iktidar olacak. Cumhurbaşkanlığı adayı olarak da HDP’nin adayı desteklesem de Muharrem bey, ikinci tura kalmadan kazanması umuduyla ona verdim. Bu nedenle de oyumu böldüm” ifadelerini kullandı.  Etnik ve kimliksel ayrımcılığın bitmesi temennisinde bulunan Yılmaz, “Bunu yapan partilerin de bizi yönetmesini istemiyorum. 80 milyon Türkiye halkı olarak birlikte barış içinde yaşamak istiyoruz. Bu iktidarın gitmesi için de herkesin elini vicdanına koyarak oy kullanmasını ve sandığa sahip çıkmasını istiyorum” şeklinde konuştu.

‘Ya kazanacağız ya kazanacağız’
 


Oyunu HDP’ye verdiği söyleyen Güler Ögüt de “Oyumu adalet, eşitlik ve kardeşlik için kullandım. En önemlisi de HDP Meclis’te olmazsa daha felaket bir Meclis tablosu çıkacağını düşünerek HDP için sandığa geldim. Herkeste bu duyarlılık oluşmalı ve kısıtlı zaman içinde oyunu HDP’den yana kullanmalıdır” dedi.
 
HDP müşahitlerine izin yok
Seçmenin sandığa olan ilgisini değerlendiren HDP müşahitlerinden Zeynep Manış ise katılımın iyi olduğunu ancak
AKP’nin, bu 5 günlük oy kullanma süresini boşa çıkartmak istediğini söyledi. Manış, halkın saatlerce oy kullanma kuyruğunda bekletildiğini sözlerine ekledi.



HDP müşahitleri üzerinde ciddi bir baskının olduğuna dikkat çeken Manış, “YSK’nın talimatıyla HDP’den sandık başında hiç kimse yok. Bizler sadece müşahit olarak gözlemci olabiliyoruz. O konuda bile bize zorluk çıkarıyorlar. Bilgisayar başında kimin oy kullanıp kullanmadığını gözetleme hakkından bizi men ettiler. Bilgisayar başında beklemeyin diye müdahaleler oldu. Bunu konsolosluk görevlilerine ilettik. Ama çözüm bulamadık” dedi.

Engelli yurttaşlara engel ve Ali Cengiz oyunları
Engelli yurttaşların oy kullanması konusunda da zorluk çıkarıldığına değinen Manış “Özellikle HDP seçmenine ilişkin katı kurallar getiriyorlar. Bir önceki seçimlerde oy kullanmış engelli bir vatandaşımız bu yıl da oy kullanmak için geldi. Benden yardımcı olmamı istedi. Ama AKP ve MHP sandık görevlileri müdahale etti. Kısa süreli bir tartışmanın ardından başka bir sandıkta yurttaşımıza oy kullandırtabildik. 8 numaralı sandıkta her bir zarfın üzerinde YSK’nın mührü ile beraber 3 mührün olması gerekiyor. Bazı zarflarda 2 tane mühür vardı. Oy sayımı durumunda bu zarflardaki oylar geçersiz sayılacaktı. Orada müdahale ettik ve tutanak tuttuk” şeklinde konuştu.

‘Bu oyunu  bozalım’
 


70 yaşındaki Ahmet Cardak ise milletvekili seçimlerinde ağacın altına evet mührünü bastığını söyleyerek, HDP’ye oyunu verdiğini espirili bir dille söyledi. Özgürlük mahkumu olarak nitelendirdiği HDP ve Halkların Cumhurbaşkanı Adayı Selahattin Demirtaş’a da oy verdiğini dil getiren Cardak, “İsviçre’nin uzak bir yerinden oy kullanmak için geldim. Oyumuzu kullanmazsak bu iktidar gitmez. Önce seçimi kazanacak sonra da tüm tutsaklarımızı özgürlüğüne kavuşturacağız. Herkes oyunu kullanmaya gelsin. Bu oyunu bozalım” şeklinde konuştu.

Yorumlar