Önderliğin esaretini hazmedemiyoruz

Kürt Halk Önderi için Strasbourg’da düzenlenen açlık grevine katılan milletvekilleri Nursel Aydoğan ve Faysal Sarıyıldız ile sanatçılar Amele ve Garip Nurhak, tecride karşı CPT’nin sessiz kalamayacağına dikkat çekti.

25 Nisan 2018 Çarşamba | Haber
 

İşkenceyi Önleme Komitesi’nin (CPT) acilen İmralı’ya giderek Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’ın yaşam koşulları hakkında bilgi vermesi amacıyla başlatılan açlık grevine birçok halkı temsilen onlarca kurum temsilcisi ve şahsiyetler katıldı. Açlık grevinde yer alan milletvekilleri Nursel Aydoğan ve Faysal Sarıyıldız ile sanatçılar Amele ve Garip Nurhak, görüşlerini paylaştı.

Aydoğan:  Kürtler kaygılı
HDP Amed Milletvekili Nursel Aydoğan ise, CPT’nin 1999 yılından bu yana dönem dönem İmralı’ya giderek Öcalan’ın durumunu yerinde izlediğini hatırlattı. Aydoğan, “Kürt halkı bu tecrit nedeniyle son derece kaygılı, endişeli. Kendisinden haber alınamaması nedeniyle bu endişeyi çok yüksek düzeyde yaşıyor. O nedenle bugün burada CPT’nin önünde bir kez daha İmralı’ya gitmeye, oradaki koşulları incelemeye ve sonuçlarını paylaşmaya davet etmeye geldik” dedi.
Aydoğan, CPT’den kendisine yüklenen görevi yerine getirerek İmrali ile ilgili edinilecek bilgilerin de acilen paylaşılmasını istedi.

‘Özgürlüğünü savunacağız’
Öcalan’ın 20 yıla varan esaretini kabul etmediklerinin altını çizen Sanatçı Garip Nurhak, “bir halkın önderi olarak esaret altında olmasını hazmedemiyoruz” dedi.
Özellikle son yıllardaki ağır tecride karşı açlık grevine katıldığını söyleyen Nurhak, İşkenceyi Önleme Komitesi’nin (CPT) derhal harekete geçmesini beklediklerini ifade etti. Nurhak, Öcalan’ın özgürlüğünü savunmaya devam edeceklerinin altını çizdi.



‘CPT’nin değerleri ayaklar altında’
HDP Şırnak Milletvekili Faysal Sarıyıldız ise, Avrupa’nın birçok ülkesinde başlatılan açlık grevlerine dikkat çekerken, CPT’nin Öcalan’ın durumuna ilişkin halkı bilgilendirme gibi bir zorunluluğu olduğunun altını çizdi. Türkiye’nin şu anda CPT’nin kabul ettiği norm ve değerleri ayaklar altına alarak tecridi sürdürdüğünü vurgulayan Sarıyıldız, “Son üç yılda faşizmde olabilecek herşey Türkiye’de oldu. Kuzey Kürdistan kentleri yerle bir edildi” dedi. Türkiye’nin şu anda dünyadan yalıtıldığını ve ekonomik krizin derinleştiğini kaydeden Sarıyıldız, bundan dolayı işgal saldırılarının ve katliamların olduğunu söyledi.
Sarıyıldız, Avrupa’nın Türkiye’nin Kürtlere karşı işlediği insanlık suçuna ortak olmasına karşı açlık grevinde olduklarının altını çizdi.

Amele: Çözümün adresi İmralı
Açlık grevine katılan tiyatro sanatçısı Amele de, 20 yıldır devam eden esarete karşı Kürtlerin ve dostlarının Avrupa’da her türlü eylemle buna karşı durduğunu söyledi.
Amele, “Ama başta Avrupa Birliği olmak üzere hepsi kulaklarını tıkadılar ve üç maymunu oynadılar. Ve biz bunu asla kabul etmedik. Bizler sonuna kadar direneceğiz” dedi.
Sanatçı Amele, Türkiye’de çözüm isteniyorsa bunun tek yolunun Öcalan’a barış elini uzatmak olduğunun söylerken, Ortadoğu’daki tüm farklılıkların ve azınlıkların haklarının garantisinin de Öcalan olduğunun altını çizdi.
Amele, eylemlerinin Öcalan’ın özgürlüğüne kadar devam edeceğini de sözlerine ekledi.

ANF/STRASBOURG



CPT  Türkiye’ye alet olma



Almanya, Fransa, Avusturya ve Kanada’da Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’a yönelik tecridi protesto etmek için sürdürülen eşzamanlı açlık grevi eylemlerinde CPT ve uluslararası kurumlara harekete geçme çağrısı yapıldı.
Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’a yönelik ağırlaştırılmış tecride karşı Almanya’nın başkenti Berlin, Hannover, Köln ve Bremen’deki üç günlük açlık grevleri bugün son gününde.
Hannover’de 23 Nisan’da başlatılan açlık grevine Hannover ve Salzgitter çevresinden gelen Kürdistanlılar katılıyor. Açlık grevinde konuşan Demokratik Kürt Toplum Merkezi  (DKTM) Hannover Eşbaşkanı Ciwan Çewlig, “19 yıldır İmralı’da rehin tutulan Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan üzerindeki tecrit ağırlaşmıştır. İşgalci Türk devleti Öcalan’ı rehin tutarak tüm Kürt halkını hedef alıyor. Öcalan’ın avukatları ve ailesiyle görüşmesinin engellendiğine dikkat çeken Çewan, “Bizim talebimiz Abdullah Öcalan’ın özgürlüğü ve bütün tutsakların serbest bırakılmasıdır. İşkenceyi Önleme Komitesi (CPT) faşist Türk devletine alet olmamalı” dedi.
NAV-DEM üyesi Altun Bischoff ise yaptığı konuşmada şunların altını altını çizdi: “Rojâva’da Abdullah Öcalan’ın fikirlerinden korktular ve orada inşa edilen alternatif demokratik yaşama saldırdılar. En büyük destek de Almanya devletinden geldi. Diğer devletlerde katliama, soykırıma ve talancılara sesiz kaldı. Sesiz kalmak da destek vermektir.”
Şehit Ronahî Kadın Meclisi Sözcüsü Alya Ekinci ise “Erdoğanı faşistliğin içinde boğacağız” diye konuştu ve ekledi: “Kürtler yapılan zulmü hiçbir zaman kabul etmeyecektir. Erdoğan’ın vaktin doldu artık. Halk yapılanlara tanık oldu ve sesini yükseltecektir.”

Birlikte direnelim
Açlık grevine katılan Xebat, “Eğer Kürtlere saldırı varsa Kürt Halk Önderi Abdulah Öcalan’a çok daha büyük saldırı vardır. En büyük işkence ve zulmü İmralı’da işletiyorlar ve dışarıya dağıtıyorlar. Kürdistanlılar ittifak halinde olmalı, örgütlenmeli ve birlikte direnmeli” ifadelerini kullandı.
Açlık grevine destek veren Xezal ise “Almanya ve Türkiye arasında fark olmadığını biz Efrîn meselesinde net gördük. Bugün Kürtler kendi imkanlarıyla direniyor” ifadelerini kullandı.
Destekçilerden Gozê Ana ise, “Erken seçimde Kürtler ve dostları uyanık olmalı. Halk Erdoğan ve çetelerine ders verecektir biz buna inanıyoruz” şeklinde konuştu.

Mitingle sona erecek



Bremen’deki açlık grevi de bugün üçüncü gününde. Eylem, yoğun destek ziyaretleri ile devam ediyor. Bremen ve çevresinde yaşayan Kürdistanlıların ziyaret ettiği açlık grevinde tecride dikkat çeken bildiriler dağıtılıyor. Çadırın dört tarafına Efrîn direnişinden kareler ile Alman-Türk işbirliğini teşhir eden pankartlar asılmış durumda. Açlık grevine katılan 15 kişi geceyi çadırda geçirirken, geç saatlere kadar marş söylendi.

Köln eylemcileri: Özgürlüğe kadar eylem 
Almanya’nın Köln kentinde başlayan Açlık grevi eylemine katılan Kürdistanlılar, Öcalan’ın kendileri için yaşam gerekçisi olduğunun altını çizerek, özgürlüğüne kavuşana kadar eylemlerde olacaklarının mesajını verdi.
Filit Işık, Dortmund kentinden gelerek açlık grevi eylemine katıldı. Işık; “Biz Önder Öcalan’ı aramızda istiyoruz. Halk olarak bir kişi de kalsak bu mücadeleyi sürdürüp, önder Apo’nun yolundan yürüyeceğiz” dedi.
Euskirchen kentinde yaşayan Ayten Tekin de grevciler arasında yerini aldı ve görüşlerini paylaştı: “Önderliğimiz şahsında Kürt halkı tecrit ve baskı altına almak istiyorlar. Buna karşı eylemdeyiz. Kürtlere ve demokratik çevrelere çağrım, AKP’nin bu platikalarına karşı çıkmak için eylemlerde olmaları.”
Köln’de yaşayan eylemci Yaşar Ertaş, Öcalan’ın içerisinde bulunduğu duruma ilişkin görüşlerini şu sözlerle dile getirdi: “Saldırılara karşı topyekûn karşılık verme gereğini duyduğumuz için açlık grevine başladık.” Wuppertal kentinden gelerek greve katılan Harun Demirel, ise; “Önderliğimiz özgürlüğüne kavuşana kadar eylemlerde olup, yolunda yürüyeceğiz” şeklinde konuştu.

Turistik merkezde tecrit eylemi
Güney Fransa’da yaşayan Kürdistanlılar da Kürt Halk Önderi Öcalan üzerinde devam eden tecride dikkat çekmek için Marsilya’da turistlerin de ilgi odağı olan çokça ziyaret edilen Vieux-Port Meydanı’nda açlık grevini sürdürüyor. Eyleme Lyon, Toulouse, Montpellier, Marignane, Draguinane ve Marsilya’dan 42 kişi katılırken, meydana İmralı Cezaevi’ni temsilen bir kafes kuruldu. Eylemciler, Vieux-Port Meydanı’nı ise Öcalan’ın fotoğrafının yer aldığı pankart, döviz ve flamalarla donattı. Öcalan’ı anlatan Fransızca broşür ve kitapçıklar dağıtılarak tecride dikkat çekiliyor ve CPT’nin harekete geçmesi ve bir an önce İmralı’ya gitmesi talep ediliyor.

Toronto’da açlık grevi



Kanada’nın Toronto şehrinde Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’ın özgürlüğü için başlatılan 4 günlük açlık grevi bugün sona erecek. Aralarında Toronto Demokratik Kürt Halk Meclis eşbaşkanlarının da bulunduğu 10 kişilik grup tarafından dönüşümlü olarak başlatılmıştı.

Viyana’daki eyleme ilgi yoğun



Avrupa’nın bir çok kentine olduğu gibi Avusturya’nın başkenti Viyana’da da Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan için açlık grevi başlatıldı.  Avusturya Demokratik Kürt Meclisi’nin öncülüğünde kent merkezindeki Museumsquertier’da grev için çadır kuruldu.
Açlık grevini gün boyunca çok sayıda kişi ziyaret etti. Avusturyalı, solcu Kürt dostlarına da Öcalan’ın durumuna ilişkin bilgiler verildi. Eylem sırasında Almanca ve İngilizce bildiriler çevredekilere dağıtıldı. Açlık grevinin bir hafta sürmesi bekleniyor. Eylemciler, Öcalan üzerindeki tecride son verilmesi ve özgürlüğüne kavuşmasını istiyor.

HABER MERKEZİ
 

YENİ ÖZGÜR POLİTİKA

HABER | KÜLTÜR-SANAT | KADIN | TOPLUM-YAŞAM | DİZİ | FORUM | DÜNYA | KURDÎ | KIRMANCKÎ | YAZARLAR | POLİTİKART | İLETİŞİM | KUNYE | REKLAM
Telefon:+ 49 6102 367690    Fax: + 49 6102 367696     Bilgi:info@yeniozgurpolitika.org     Haber:haber@yeniozgurpolitika.org
© 2016 Yeni Özgür Politika. All rights reserved.

Yorumlar