7 Haziran’dan avantajlıyız





ERDAL ALIÇPINAR/KÖLN

Can Dündar, baskın seçimlere ilişkin “Suruç’ta olan beni daha çok korkutuyor. Çok büyük provakasyon tehlikesi var” vurgusunda bulundu. Dündar seçim sonuçlarına ilişkin olarak da, “7 Haziran’a göre daha avantajlı durumdayız. 7 Haziran’da dayak yemiş bir iktidar, 24 Haziran’da daha fazlasını hak ediyor” dedi.

AKP hükümetinin Suriye ve Rojava’da katliam yapan çete gruplarına gönderdiği ve yok dediği silahları, ‘İşte Erdoğan’ın yok dediği silahlar’ haberini manşetten veren Cumhuriyet Gazetesi eski Genel Yayın Yönetmeni Can Dündar hakkında casusluk suçlamasıyla iddianame hazırlanmıştı.
Kamuoyunda ‘MİT TIR’ları’ olarak bilinen davada Dündar ve gazetenin Ankara Temsilcisi Erdem Gül, Erdoğan’ın talimatıyla 26 Kasım 2015’te tutuklanmış, 26 Şubat 2016 sabahı tahliye edilmişti. Tahliye edildikten bir süre sonra Almanya’ya gelen Dündar, Nobel Barış Ödülü’ne aday gösterildiği 28 Eylül 2017’den bu yana Kırmızı Bülten’le  aranıyor. Sürgündeki Gazeteci Can Dündar ile baskın seçimleri konuştuk.

Gazetecilerin, medya çalışanlarının bu düzeyde mahkum edilmesini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bu da bize bir ders. Ağır baskı dönemlerinde insanlar beklemediğimiz tepkiler verebiliyormuş. Ben de çok şey öğrendim. Benim çok güvendiğim birçok dağ yıkıldı. Şöyle görüyorum; bir yüksek ateş dönemi, hastalıklı bir dönemdeyiz. Bazılarımız dayanıklı çıktı. Bazılarımız dayanıksız çıktı, kimilerini tamamen kaybettik. Kimileri de eskisinden çok daha itibar kazandığını düşünüyorum.

Sürgündesiniz dönüş olacağına inanıyor musunuz?
Elbette. Hem de çok yakında, tahminimden daha da yakın. Biz, 12 Eylül sürgünleri kadar uzun kalmayacağız belki, şansımızı son dönemde yakaladık ben tünelin sonunda ışığı gördüğümüzü düşünüyorum. Bu seçimin hemen arkasında Türkiye’de işlerin çok daha değişeceğine inanıyorum.
7 Haziran’da Türkiye’de bir ilk yaşandı. 24 Haziran ile 7 Haziran’ı karşılaştırırsak…
Ben kitlelerin biraz daha bilinçlendiğini düşünüyorum. Sandık çalmadan tutun da provakasyonlara kadar birçok alanda biraz daha ders aldığımızı düşünüyorum. O dönem olmayan bir dayanışma havası var muhalefet, iktidarın bayağı sendelediğini görüyorum. Özellikle ekonomi alanında. Dolayısı ile yaşananlara bakıldığında 7 Haziran’a göre daha avantajlı durumdayız. 7 Haziran’da dayak yemiş bir iktidar 24 Haziran’da daha fazlasını hak ediyor.

Seçmenlerde kaygı var. Sandıklar korunabilinir mi?
Söylenmekten vazgeçmeliyiz. Bir defa kullanacağız ve sahip çıkacağız. Muharrem İnce’nin açıklaması vardı. 50 cübbeli avukat ile Yüksek Seçim Kurulu’nun önünde olmak gerçekten çok önemli bir baskı unsuru oluşturur. Bunu sık sık dillendirmek lazım, çalarsan biz de kapını çalarız.

İktidar sık sık seçim yatırımı için Kandil’e operasyonu gündeme getiriyor. Bunun seçimlere bir etkisi var mı?
Hiçbir etkisi olduğunu görmedim. Olabileceğini zannetmiyorum. Bir şey olarak sona sakladılar. Bir seçim süprizi olarak. Şu ana kadar ellerinde kalmışa benziyor. Suruç’ta olan beni daha çok korkutuyor. Çok büyük provakasyon tehlikesi var. Diyarbakır mitinginden sonra Kürtler ile İnce taraftarları arasında ciddi bir yakınlaşma var. O ittifakı parçalamaya dönük her şeyi beklemek lazım. O çelişki kalırsa, Erdoğan, İyi Parti’yi kazanabilir. Hem İyi Parti’yi kazanabilir hem de kendi tabanını konsolide edebilir. Öyle bir tehlike bizi bekliyor. Provokasyona gelmemek lazım. Demirtaş’tan özgürüz yayını olarak aldığımız demeçte, provokasyonlara dikkat diye açıklama yapmıştı.

Yorumlar