Kirmanckî Ju Game

Dersimli Zeynep Kılıç, genç bir sanatçı. Yakın zamanda ‘Ju Game’ adlı albümü ile çıkış yapmayı hedefliyor. Kılıç, “Bu ilk albümüm ile tehdit altındaki Kirmanckî’ye nefes vermek istiyorum’’ diyor.

30 Nisan 2018 Pazartesi | Kültür-Sanat
 

Dersimli Zeynep Kılıç, genç bir sanatçı. Yakın zamanda  ‘Ju Game’ adlı albümü ile çıkış yapmayı hedefliyor. Kılıç, “Bu ilk albümüm ile tehdit altındaki Kirmanckî’ye nefes vermek istiyorum’’ diyor.
Albümdeki 12 Kirmanckî eseri Zeynep Kılıç ve kardeşi Zülfikar Kılıç seslendirirken albümün aranjörlüğünü ise Fuat Saka yapıyor.
Dersim merkeze bağlı Marçik köyünde dünyaya gelen Kılıç, ilk, ortaöğretim ve lise eğitimimi Dersim’de tamamladı.
Kılıç’ın müzikle tanışmasını “Dayılarım bağlama çalar, söylerdi. Babamın sesi de çok güzeldi. Yurt dışında yaşardı. Kasetlere kayıt yapıp gönderirdi, eski şarkıları söylerdi. Dayılarımı dinlerdim, bağlama çaldıklarında çok hoşuma gidiyordu. Ben de çalıp söylemek istiyordum’’ sözleriyle anlatıyor.
Dersim merkeze taşındıkları süreçte bağlama kursuna gittiğini söyleyen Kılıç, “İki ay oraya gitmiştim. Çok fazla olmasa da kendim çalmaya başlamıştım. Şarkıları da söyleyebiliyordum. Dayım, hevesimi, yapmak istediğimi gördü. Ailemle konuşup İstanbul’a gitmemi, imkanların olduğunu, eğitim alabileceğimi söyledi. Sonra iki yıl orada ASM’ye gittim, eğitim aldım’’ diye konuştu.

Güzel bir albüm çıktı
Zeynep Kılıç albümün çıkış sürecini ise şöyle anlattı: “Bir albüm yapma düşüncem vardı; ama olanaklar bir türlü el vermedi, bugüne nasip oldu. Amatör olarak müzikle uğraşan kardeşim Kirmanckî şiirleri besteliyordu. Benim albüm için repertuarım farklıydı. Kardeşim Zülfikar’ı dinleyince çok değişik şeyler çıktı ortaya. Daha farklı tarzlar dilimize yakışır diye düşündüm. Sonra repertuarımı tamamladım. Şarkılarımızı seçtik.”
Fuat Saka’nın albümün aranjörlüğü yapmasının çok değerli olduğunu ifade eden Kılıç, “Kayıtlarımızı dinledi, olumlu karşıladı. Albümün altyapılarını, aranjörlüğünü yapabileceğini söyledi. Gidip görüştük, sonra Fuat Saka üzerinde çalışıp altyapıyı kendisi hazırladı. Güzel bir albüm çıktı ortaya” diyor.

PİRHA / İSTANBUL

YENİ ÖZGÜR POLİTİKA
 
Telefon:+ 49 6102 367690    Fax: + 49 6102 367696     Bilgi:info@yeniozgurpolitika.org     Haber:haber@yeniozgurpolitika.org
© 2016 Yeni Özgür Politika. All rights reserved.

Yorumlar